Česká spořitelna

V roce 2000 se Česká spořitelna privatizovala do rukou středoevropské Erste Group. Po převzetí Erste Group, která má více než 17 milionů klientů po celé Evropě, začala s personálními a strukturálními změnami, které přispěly k tomu, že v dnešní podobě je Česká spořitelna moderním bankovním domem. Vydala už téměř 3 miliony platebních karet a provozuje 655 poboček a 1190 bankomatů. I přes dominantní zaměření na drobné klienty a živnostníky hraje Česká spořitelna důležitou roli na českém kapitálovém trhu při obchodu s cennými papíry.

Česká spořitelna se pravidelně umisťuje na předních příčkách nejrůznějších žebříčků kvality. Pro tento rok ji v soutěži Fincentra vyhlásili Bankou roku 2009. Již pošesté v řadě Česká spořitelna zvítězila v kategorii Nejdůvěryhodnější banka roku. Vedle sponzoringu nejrůznějších komerčních akcí podporuje Česká spořitelna prostřednictvím své Nadace i projekty nevládních organizací. Česká spořitelna rovněž jako první komerční instituce zavedla ve své organizaci institut ombudsmana, na něhož se klienti mohou kdykoliv obracet se svými problémy s bankou.

Internetové bankovnictví Česká spořitelna nabízí pod službou Servis 24 Internetbanking. Přihlášení do systému můžete provést třemi způsoby. Prvním zadáte pouze klientské číslo a heslo. K prvnímu přihlášení potřebujete znát také bezpečnostní kód. Druhou možností je použití klientský certifikát, který vám po zadání potřebných údajů pošle banka sama. Tímto lze ověřovat nebo určovat pohyby na účtech, které přesahují vámi vytvořený limit. Ke stejnému účelu slouží poslední z možností - autentiační kalkulátor. Jejich rozdíly spočívají v různé míře zabezpečení, přičemž první z nich - klientské číslo a heslo - představuje nižší formu zabezpečení než druhé dva způsoby. Stejně jako většina ostatních bank nabízí Česká spořitelna možnost šifrované komunikace SSL.